Osnova sekce

  • Maturanti 2024

    Štěpán Blaha, Vojtěch Vach, Matěj Lohnický, Marek Sobotka, Jan Maršík



    • Robotická ruka - Štěpán Blaha, 6.A

      oponent: Mgr. Otto Urban

      Anotace:

      Cílem maturitní práce bylo vytvořit a naprogramovat jednoduchou robotickou ruku se čtyřmi stupni volnosti. Ruka je ovládaná pomocí mikrokontroléru Arduino Uno. Instrukce k pohybu přijímá ve formě cílových souřadnic koncového efektoru a s využitím inverzní kinematiky dopočítává úhly v jednotlivých kloubech. Pohyby nevykonává trhaně, ale využívá průběhu funkce sinus k dosažení plynulosti.

      Odkaz na další materiály zde



    • Jan Maršík, 6.C

      Název: Mɪɴᴇᴄʀᴀғᴛᴏᴠʏ́ Sᴠᴇ̌ᴛ Pʟᴜɢɪɴᴜ̊: Rᴏᴢšɪʀ̌ᴛᴇ Hʀᴀɴɪᴄᴇ Vɪʀᴛᴜᴀ́ʟɴɪ́ʜᴏ Dᴏʙʀᴏᴅʀᴜᴢ̌sᴛᴠɪ́

      oponent: Mgr. Pavel Nix

      Anotace

      Tato maturitní práce představuje fascinující svět vývoje pluginů pro Minecraft, které umožňují hráčům transformovat a obohatit své herní zážitky. Práce se zaměřuje na návrh, vývoj a implementaci různých pluginů, které přidávají nové prvky do hry, rozšiřují možnosti interakce a umožňují hráčům vytvářet unikátní herní prostředí. 


      Dokument ohledně věcí: https://docs.google.com/document/d/155RyaPgvwpibNi2fMSxSJqo1_np3zljfvDpecQ9ZfM0/edit?usp=sharing

      Source code: https://github.com/orgs/Eternal-Expedition/repositories



    • Procedurální generace vegetace - Vojtěch Vach, 6.B

      Program, který bude emulovat růst rostlin k využití v pixel-based prostředích.

      oponent: Mgr. Jitka Gloserová

      Odkaz na prezentaci zde


    • Multifunkční dvoupalcový displej pod monitor - Matěj Lohnický, 6.C

      oponent: Mgr. Pavel Nix

      Anotace

      Malý dvoupalcový displej, především pod monitor, založený na ESP32 ve mnou modelované a 3D tištěné krabičce, programovaný v C++ (s podstatným použitím knihovny k displeji dodávané). Po připojení k internetu zobrazuje aktuální cenu Bitcoinu, relativní změnu za posledních 24h, graf za posledních 10h nebo vlajku podle právě otevřené burzy. Dále jde tlačítky přepínat mezi více módy jako digitální hodiny nebo aktuální počasí s denní předpovědí pravděpodobnosti deště po 1 hodině a automaticky mění jas podle času, aby mohl být neustále připojený a nikoho nerušil. Data získává přes API. 

      Odkaz na prezentaci [zde]


    • Finanční mobilní aplikace - Marek Sobotka, 6.C

      oponent: Mgr. Pavel Nix

      Anotace

      Mobilní aplikace, která hlídá uživatelův finanční balance. Jednotlivé údaje pro uživatele ukládá do databáze a z databáze mu ukazuje jak si uživatel vede pro jednotlivý den, týden, měsíc nebo rok. K tomu využívá grafy.

      Aplikace také podporuje přístup pro více uživatelů, pomocí standardního sign-upu.

      Prezentace [zde]